חדר כושר בבית משותף

חדר כושר בבית משותף

המודעות בכל הקשור אל הבריאות שלנו עלתה בשנים האחרונות וכיום ניתן לראות שרבים נרשמים לחדרי כושר על מנת לתרגל פעילות אירובית ותרגול של שרירים שונים בגוף. כמו כן, ישנם גם כאלו אשר מחליטים לבנות חדר כושר במתחם ביתם. 

ישנן פעמים בהן הדיירים הקיימים של הבית המשותף מחליטים להפוך את המקלט של הבית לחדר כושר (כמובן לאחר שכל הדיירים נותנים את הסכמתם) ויש מקרים בהם הדיירים מחליטים על חדר כושר בבית משותף עוד בשלב התכנון של הבית. בית משותף הינו מתחם מסוים שבו מתגורר יותר מדייר אחד. כך או כך חשוב מאוד לבדוק מהי הפרוצדורה לבנייה חוקית של חדר כושר, מה הם ההיתרים הנדרשים ומהו הביטוח אותו יש לעשות לאותו מתחם המשמש כחדר הכושר של כל הדיירים.

אימון בחדר כושר

חדר כושר בבית משותף – חובה !!

ישנם מספר דברים המוגדרים כחובה כאשר אתם מעוניינים לפתוח חדר כושר:

  1. הסכמה – ראשית, נדרשת הסכמה רחבה של רוב הדיירים לחדר כושר בבניין או של ועד הבית המשותף לפתיחה של חדר כושר. לפחות רוב מוצק של 80%. ישנם לא מעט סיפורים על דיירים/שכנים בבניין שהביעו את התנגדותם מטעמים שונים ומשונים להקמת חדר הכושר אבל בפועל לאחר שהחדר הוקם הלכו והתאמנו בו.
  2. רישיון – מבחינת החוק כל חדר כושר חייב ברישיון הפעלה. כמו כן, בעלי חדר הכושר יצטרכו גם להמציא טופס בדיקה וכן אישורי חדר כושר. יחד עם זאת, במידה והחדר כושר אינו משמש כעסק פעיל , כלומר אינו גובה תשלום עבור מנויים לחדר כושר קיים פתור מרשיון עסק. מומלץ להעזר ביועץ לחדר כושר על מנת לקבל את כל המידע הנחוץ כמו גם הצעות מחיר לציוד הכושר המומלץ לדיירים בבניין, לדוגמא: בבניין דירות שרוב הדיירים בו הינם מבוגרים בגילם אך צעירים ברוחם מומלץ פחות ללכת על משקולות חופשיים ויותר מכשירי ארובי.
  3. מדריך – חובה שיהיה מדריך לאורך כל שעות הפעילות של חדר הכושר. אותו מדריך אותו אתם בוחרים חייב להיות אדם הנושא עימו תעודת הסמכה להדרכה. תפקידו של המדריך הוא לפקח ולוודא שאותם אנשים המתאמנים בחדר כושר יבצעו את כל הפעולות בצורה נכונה ולא יפגעו. באם דיירי הבית המשותף אינם יכולים לערוב לכך שיהיה מאמן כושר בכל שעות הפעילות, מבחינה חוקית הם לא יוכלו לפתוח חדר כושר. חשוב מאוד לברר אם מבחינה חוקית, חדר כושר בבית משותף נחשב כעסק. למידע נוסף על הפעלת חדר כושר בידי מדריכים.

אם אינכם פותחים את חדר הכושר לאנשים חיצוניים הנדרשים לשלם על השירותים הניתנים בחדר כושר, דהיינו, אם לא מדובר בעסק בעל תזרים של הכנסות והוצאות, קרוב לוודאי שלא תזדקקו לרישיון עסק ואישורים שונים לבניית חדר הכושר בבית המשותף.

אימון על הליכון בחדר כושר

ביטוח חדר כושר בבניין משותף חשוב מאוד להבין כי אם נגרם נזק לאחד מהדיירים או אחד מהאורחים שלהם במהלך הפעילות בחדר הכושר, קרוב לוודאי שאתם (דיירי הבית המשותף) תישאו בתוצאות ואף בתביעה מצד האדם שנפגע. על מנת להימנע מאלו, חשוב מאוד לדאוג לביטוח אשר מכסה כיסוי מקסימאלי של כל נזק וכן שהכניסה לחדר כושר תהיה רק מגיל 18.

הקמת חדר כושר

מעוניינים להקים חדר כושר בבית משותף ? או חדר כושר בבניין ?
אנו בשייפוואן נשמח להציע לכם הקמת חדר כושר במחיר משתלם במיוחד, לפרטים נוספים צרו עימנו קשר

Comments are closed.